Jakże często, idąc do sklepu czy firm produkujących różne rzeczy, otrzymujemy drobny upominek – długopisy z nadrukiem. Wydawać by się mogło, że to nic takiego, ot, taki drobiazg, jednak dopiero z czasem przekonujemy się, iż miał on pewne znaczenie. Nierzadko nie pamiętamy, gdzie daną rzecz widzieliśmy, a takie długopisy z grawerem długopisy z logo są w stanie przypomnieć nam o tym. Warto nadmienić, że długopisy reklamowe bardzo ładnie piszą i należałoby jak najdłużej je przechowywać, ponieważ przypomną nam nie tylko nazwę danej firmy, ale także jej adres oraz wszystkie namiary łącznie z numerem telefonu i adresem strony internetowej. Szukanie, pozyskiwanie i zdobywanie nowych klientów odbywa się więc dosyć prostą, ale jednocześnie nienachalną metodą.
Sposobów rozprowadzania długopisów reklamowych jest kilka. Najprostszy z nich to oczywiście wręczenie go klientowi w bezpośredniej rozmowie niezależnie od tego, czy w danym momencie coś kupuje, czy tylko ogląda produkty, czy zwyczajnie się zastanawia. Zdarza się – jednak coraz rzadziej – że pojawiają się w zakładach pracy lub w prywatnych domach akwizytorzy, którzy, przekonując do danego wyrobu i nie sugerując się efektami tego przekonywania zostawiają długopisy jako swoistą wizytówkę firmy. Można z całą pewnością użyć tutaj określenia wizytówka, ponieważ długopis zawiera wszystkie niezbędne dane pozwalające skontaktować się z akwizytorem albo bezpośrednio z działem obsługi klienta. Taka forma reklamy jest w pełni akceptowana.